Λογοθεραπεία
Η Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που έχει ως γνωστικό αντικείμενο τη διάγνωση με σταθμισμένα εργαλεία και εφαρμογή επιστημονικών πρακτικών που στοχεύουν στην αποκατάσταση εγγενών ή επίκτητων ελλειμμάτων, αναφορικά με την επικοινωνία, τη φωνή, την ομιλία, τον προφορικό λόγο, τη μη λεκτική επικοινωνία – και τις διαταραχές αυτής, καθώς και τις διαταραχές των καταποτικών κινήσεων του στοματοφάρυγγα. Η εμφάνιση κάποιας από τις παραπάνω δυσκολίες στις ηλικίες μεταξύ 3-5 ετών, αποτελεί πρώιμη ένδειξη εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών (δυσκολία κατάκτησης ανάγνωσης και γραφής).
ΣΕ ΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ Η ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ;
Οι λογοθεραπευτές εφαρμόζουν εξειδικευμένες αποκαταστασιακές πρακτικές σε παιδιά βρεφικής έως σχολικής ηλικίας με:
- Αναπτυξιακές διαταραχές ομιλίας:
o Αρθρωτικές και φωνολογικές διαταραχές
o Διαταραχές στη ροή της ομιλίας (Τραυλισμός, Ταχυλαλία) - Αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές:
o Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (Καθυστέρηση της ανάπτυξης προφορικού λόγου και ομιλίας)
o Γλωσσικές δυσκολίες που οφείλονται σε νοητική υστέρηση
o Βαρηκοΐα – κώφωση και διαταραχές ακουστικής επεξεργασίας - Διαταραχές χρήσης της γλώσσας – πραγματολογικές, σημασιολογικές και μορφοσυντακτικές δυσκολίες
- Διαταραχές κατάποσης (δυσφαγία) και σίτισης
- Διαταραχές φώνησης
- Νευρογενείς κινητικές διαταραχές της ομιλίας (δυσαρθρία, απραξία)
- Κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις
- Κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες
- Νευρολογικές διαταραχές και σύνδρομα
- Προωρότητα (στα πλαίσια της πρώιμης παρέμβασης, συνιστάται έναρξη λογοθεραπείας πριν τα 2 έτη, όταν ο εγκέφαλος είναι περισσότερο εύπλαστος όσον αφορά στη δημιουργία νέων νευρικών συνάψεων).
ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ;
Έπειτα από διάγνωση των δυσκολιών με σταθμισμένα αξιολογητικά κριτήρια, καθορίζονται οι θεραπευτικοί στόχοι, οι οποίοι είναι εξατομικευμένοι στις ανάγκες κάθε παιδιού. Η λογοθεραπευτικοί στόχοι επιτυγχάνονται μέσω στοχευμένης παρέμβασης, η οποία περιλαμβάνει μεθόδους, όπως:
- PECS (Picture Exchange Communication System / Σύστημα Επικοινωνίας μέσω Ανταλλαγής Εικόνων).
- AAC (Augmentative and Alternative Communication / Επαυξημένη και Εναλλακτική επικοινωνία).
- Εντατική Αλληλεπίδραση (Intensive Interaction), με στόχο την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων.
- TΕΑCCH (Θεραπεία και Εκπαίδευση Παιδιών με Αυτισμό και Διαταραχές Επικοινωνίας).
- ΜΑΚΑΤΟΝ (σύστημα εναλλακτικής και ενισχυτικής επικοινωνίας που απευθύνεται σε παιδιά με δυσκολίες στην επικοινωνία).
- Colourful Semantics (για παιδιά που δυσκολεύονται στη δημιουργία ορθά δομημένων προτάσεων)
- SOS Feeding Approach (για παιδιά με δυσκολίες σίτισης ή/και δυσκολίες στη λήψη βάρους και την ανάπτυξή τους).
- Flootime (The Greenspan Approach), συνδυαζόμενη με παιγνιοθεραπεία, κατά την οποία ο ενήλικας ακολουθεί και διεγείρει τις εκάστοτε αναπτυξιακές ανάγκες του παιδιού, προκαλώντας το να δράσει σε μεγαλύτερο βαθμό και να κατακτήσει δεξιότητες επόμενου αναπτυξιακού επιπέδου.
- Δόμηση περιβάλλοντος και αλληλεπίδραση με θεραπευτικό υλικό, σύμφωνα με τη μέθοδο Montessori, («παιδοκεντρικό» σύστημα εκπαίδευσης), προάγοντας τη βιωματική μάθηση, την εξερευνητική διάθεση και την αυτενέργεια του παιδιού.
- Πρόγραμμα Θεραπείας Τραυλισμού για Παιδιά Σχολικής Ηλικίας (όπως, Λεξιπόντιξ και Lidcombe).
ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ;
Στο κέντρο μας, η λογοθεραπευτική αξιολόγηση διενεργείται από εξειδικευμένους θεραπευτές στα παρακάτω σταθμισμένα και μη διαγνωστικά εργαλεία:
- ΔΕΛ (Βογινδρούκας)
- ΕΙΚΟΝΕΣ ΔΡΑΣΗΣ (Βογινδρούκας)
- Τεστ Αθηνά
- ΠΛΑΣΗ (Βογινδρούκας)
- Δοκιμασία γλωσσικής αντίληψης και Έκφρασης (Βογινδρούκας)
- Διάγνωση Δυσλεξίας, (Δ.&Γ. Ζάχος, 1998)
- Φωνο-αρθρωτικό Τest
- «Boehm Test» προσχολικης ηλικίας
- PSL
- TOPL
- TROG
- DELV
- DVIQ
- RAVEN
- APHASIA BATTERY TEST
Contact Us
Επικοινωνία
Καλέστε μας για να κλείσετε ένα ραντεβού και να ανακαλύψετε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί σας να αναπτύξει πλήρως τις δυνατότητές του. Ανυπομονούμε να σας γνωρίσουμε!
- ΠΛ. ΙΠΠΟΔΑΜΕΙΑΣ 6, Πειραιάς 185 31